ξύλα πέτρες και τσαλιά καμμένα, ήτοι σκίτσα, σκέψεις και σχόλια του Νικόλα

12 Οκτ 2012

Black Metal, παγανισμός και φασισμός

Μπλακ Μέταλ, παγανισμός και φασισμός
Η παραθρησκεία ως όπιο του μεσοαστού

Από το αφιέρωμα στη Χρυσή Αυγή του περιοδικού Άρδην που κυκλοφορεί


Σε μια κοινωνία που έχει χάσει κάθε συλλογική αναφορά, η θρησκεία μετατρέπεται, από κοινό βίωμα της κοινότητας, σε ατομικό χόμπι και εναλλακτική ψυχοθεραπεία. Στα πλαίσια της «αμερικανοποίησης» της ελληνικής κοινωνίας ξεπήδησαν και τα διάφορα ξενόφερτα φρούτα του εσωτερισμού και του παγανισμού. O αχταρμάς χριστιανικών, αρχαιοελληνικών και παγανιστικών αναφορών, που συναντάμε στα περιοδικά και τις ιστοσελίδες της ακροδεξιάς, είναι ενδεικτικός: Ο Χριστός, ο Δίας και ο Πάνας συναντάνε τον Όντιν και τον Εωσφόρο, μπλέκοντας σε κάθε είδους παραθρησκευτική και… παραφιλοσοφική αρλούμπα.



Δεν είναι τυχαία, λοιπόν, και η διάδοση της μπλακ μέταλ μουσικής στον χώρο της Χρυσής Αυγής. Το μουσικό αυτό ιδίωμα, που συνδυάζει στιχουργικά τον παγανισμό με τον σατανισμό και την μισανθρωπία, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές πανευρωπαϊκά στους νεοναζιστικούς κύκλους, υπάρχει δε πλειάδα συγκροτημάτων που συνδυάζουν αυτή τη θεματολογία με τον ναζισμό (συγκροτώντας την υποκατηγορία NSBM: National Socialist Black Metal). Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πέρα από τη Σκανδιναβία που αποτελεί τη γενέτειρα του είδους (όπου και το προσφιλές χόμπι του εμπρησμού εκκλησιών), η χώρα με τη σημαντικότερη παρουσία στον χώρο του Black Metal είναι η Ελλάδα. Βέβαια, τα μεγάλα ονόματα του χώρου (όπως οι Rotting Christ, Necromantia, Thou Art Lord) αρκούνται στιχουργικά στα διάφορα παρακλάδια του αποκρυφισμού, είναι όμως και πολλά άλλα, όπως οι Naer Mataron του γνωστού πια Καιάδα (πρώτος από δεξιά στη φωτογραφία) που συγκροτούν την ελληνική NSBM κοινότητα.


« Για πάνω από μισό εκατομμύριο χρόνια ο Θεός καθόταν και έβλεπε τους ανθρώπους να βγάζουν ο ένας το μάτι του άλλου. Τότε μόνο είχε την περίφημη ιδέα να στείλει τον μπάσταρδο υιό του, τον γαμημένο Ιησού Χριστό. Μα τώρα ο Διάβολος υπερισχύει. [...] Θα αφήσουμε την εκκλησία να σαπίσει σαν το χέρι που έχει γάγγραινα. Και πάνω στους βωμούς θα σφάξουμε τους ηλίθιους και τους κουτσομπόληδες. Το πιο υγιές κομμάτι της νεολαίας θα είναι μαζί μας.» Στίχοι από το τραγούδι Extreme Unction των Naer Mataron, συγκροτήματος του βουλευτή της Χ.Α. Γιώργου Γερμενή, δείγμα της παραφροσύνης που κυριαρχεί σε κάποια εφηβικά δωμάτια...


Ίνδαλμα των νεαρών «παγανιστών» της Χρυσής Αυγής είναι ο Νορβηγός νεοναζί Βαργκ Βικέρνες (Burzum), διάσημος για την δολοφονία, με 23 μαχαιριές, του φίλου του Γιουρόνιμους, καθώς και τη συνήθειά του να... καίει τις ξύλινες μεσαιωνικές εκκλησίες της πατρίδας του (τα αποκαΐδια της εκκλησίας Φάντοφτ, μνημείου του 12ου αιώνα, απαθανάτισε και στο εξώφυλλο ενός δίσκου του...).


«Ήρθατε και σφάξατε τον Όντιν / Ήρθατε και δολοφονήσατε τον Δία / Οι Θεοί μας έγιναν ο Σατανάς σας / Και ο Σατανάς έγινε ο Θεός μας» μας λένε οι Necromantia στο τραγούδι τους Ancient Pride, δείχνοντάς μας την ευκολία (και αφέλεια) με την οποία συγκροτείται αυτό το νιου έιτζ παραθρησκευτικό αμάγαλμα παγανισμού-σατανισμού. Ιδρυτής του συγκροτήματος και «γκουρού» του ελληνικού Black Metal o Γιώργος «Magus Wampyr Daoloth» Ζαχαρόπουλος. Με τον Φινλανδό ομοϊδεάτη του Mika Alienseed (;!) των Impaled Nazarene (=παλουκωμένος Ναζωραίος) γράψανε και το τραγούδι « no P.C.», με το εκπληκτικής σύλληψης ρεφραίν «Πεντάλφες και Σβάστικες». Βέβαια, και εδώ, όπως και στο σύνολο της κουλτούρας της Χρυσής Αυγής, δεν θα βρούμε καμία πρωτοτυπία, όπως και τίποτε που να παραπέμπει στην ελληνική παράδοση και τον ελληνικό πολιτισμό. Τα πάντα, από τη θεματολογία μέχρι το... εξεζητημένο ντύσιμο, είναι αντιγραφές των αντίστοιχων ρευμάτων της Βόρειας Ευρώπης. Εξυπακούεται ότι ο χριστιανισμός, στον οποίο αναφέρονται στους στίχους τους δεν έχει καμία σχέση με την Ορθοδοξία, την οποία αγνοούν, και παραπέμπει στον καθολικισμό και τον προτεσταντισμό. Και πάλι, σκόρπιες περικεφαλαίες και χλαμύδες, αρχαία αγάλματα και κολόνες χρησιμοποιούνται χύδην για να «εξελληνίσουν» τα εισαγόμενα, με τα αναμενόμενα αισθητικά αποτελέσματα (ενίοτε, βέβαια, τα αρχαία αγάλματα μπερδεύονται με τα έργα του  Άρνο Μπρέκερ, «επίσημου» γλύπτη του ναζιστικού καθεστώτος...).


Το μόνο που μένει αναλλοίωτο είναι το μίσος και η μισανθρωπία, διάχυτα σε όλο τον black metal χώρο. Ο συνδυασμός παγανισμού-σατανισμού μπορεί να εκφράσει απόλυτα τις ιδεολογικές (και... ψυχολογικές) διαταραχές των νεοναζί. Γι’ αυτό και τον επέλεξαν ανάμεσα στα διάφορα παραθρησκευτικά καταναλωτικά προϊόντα του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού.


Yστερόγραφο: Ο Καιάδας, τους στίχους του οποίου παραθέσαμε, παραυρέθηκε στα πρόσφατα επεισόδια που έγιναν έξω από το θέατρο Χυτήριο, στην παράσταση Corpus Christi. Λίγο περίεργο να κόπτεται ο ντενεκές αυτός για τα ιερά και τα όσια, δεν νομίζετε; Από την άλλη, προσφέρει στο σύστημα πολύτιμες υπηρεσίες. Την ώρα που ο καπιταλισμός διαλύει κάθε κοινωνική συνοχή και πολιτισμική διαφοροποίηση πάνω στον πλανήτη, τον βολεύει πολύ να εμφανίζει ως μοναδικό αντίπαλό του τον φονταμενταλισμό και τους φασίστες. Έτσι μπορεί να παρουσιάζει το καταστροφικό του έργο ως «πρόοδο», και να ακυρώνει οποιαδήποτε προσπάθεια αντίδρασης. Αλλά και για την εγχώρια ελίτ είναι ωφέλιμη η Χρυσή Αυγή. Μετά τα επεισόδια στο θέατρο, μάθαμε ότι την παράσταση έσπευσαν να στηρίξουν διάφορα εκσυγχρονιστικά σιχάματα -που τώρα εμφανίζονται ως ήρωες και μάρτυρες των... Φώτων- όπως η Ρεπούση (η γνωστή τρόφιμη του Cdrsee), o Τατσόπουλος (ο γνωστός τρόφιμος του Σκάι) και ο ... Μπίστης! 
Σόρυ, δεν θα πάρω

20 σχόλια:

  1. Χερ χαραλάμπης12 Οκτ 2012, 3:05:00 μ.μ.

    Ο Θεός να μας φυλάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απ'το στόμα σου και στου Βελζεβούλη το αυτί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αιμα χαζη χρυση ακτη!!!

    ευγε φιλε για τα αθρα σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χρυσα αυγα φασιστικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το black metal και παλαιότερα η heavy metal μουσική, ως κάπως ποιο "σκληροί ήχοι" αποτέλεσαν καταφύγιο κάθε λογής ακραίου στοιχείου (παλαιότερα χούλιγκανς, σατανιστών και προσφάτως νεοναζιστών) που ήθελαν και θέλουν να ντύσουν και μουσικά τις ιδεολογικά τους συνοθυλεύματα.
    Από την άλλη δεκάδες συγκροτήματα με "αμφίβολα"ιδεολογικά πιστεύω υπάρχουν και σε άλλα μουσικά ήδη όπως η rock, η punk, η new age κλπ.
    Η γενικευμένη σύνδεση μουσικών ιδιωμάτων με επιλεκτικές ιδεολογίες είναι πολύ παλιά ιστορία και μπορεί κάποιος να βρει πληθώρα παρόμοιων άρθρων.
    Αναρωτιέμε αν τα θρίλερ και όλες αυτές οι μυθικές περιπέτειες του Χόλυγουντ με κάθε λογής απίστευτους ήρωες, θεούς, τέρατα κλπ είναι λιγότερο ή περισσότερο παγανιστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μια διόρθωση. Οι naer mataron δεν είναι nsbm. Nsbm είναι μια μπάντα με πολιτικό χαρακτήρα. Κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από τους στίχους αλλά και από την καταγωγή των μελλών που κατά καιρούς έχουν περάσει από τους naer. Συγκεκριμένα, ο άνθρωπος βαμμένος μπλε στην φωτογραφία είναι νορβηγοινδικής καταγωγής. Ύπαρχει μπέρδεμα στο να διαχωριστεί ο δημιουργός από το δημιούργημα σε τέτοιες περιπτώσεις. Naer mataron άκουγα από πολύ μικρός και δεν είχα παρατηρήσει κάποια πολιτική αναφορά, αντίθετα με άλλες μπάντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο τραγούδι non P.C. (political incorect) το ρεφρέν έχει ως εξής:
    Pentagrams and swastikas
    communists and anarchists
    white, black, yellow, red
    zionists, homosexuals
    ένα μπάχαλο από έννοιες που πολύς κόσμος θεωρεί ως ταμπού και δηλώνει ανοιχτά πολέμιος. Όχι τόσο ο ζαχαρόπουλος όσο ο mika (alienseed, lutinen etc.) θέλει απλά να προκαλεί. Το παράδειγμα είναι κάπως ατυχές και καλό θα είναι να περιέχετε ολόκληρο το απόσπασμα ενός έτσι κι αλλιώς μικρού τραγουδιού. Σε καμία περίπτωση δεν θίγομαι, άλλωστε δεν είμαι κηδεμόνας κανενός, απλά θέλω να αποφευχθεί οποιαδήποτε ομαδοποίηση των οπαδών της συγκεκριμένης μουσικής ως ακροδεξιοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολύ καλά κάνεις που διευκρινίζεις ότι όλοι οι Black metalades δεν είναι ακροδεξιοί... Όσο για το μικρό απόσπασμα του non P.C. που παρέλειψε να βάλει ο συντάκτης του άρθρου θα έλεγα οτι αλλάζει τελείως το νόημα των στίχων και είναι ξεκάθαρο ότι ο δημιουργός του άρθρου απλά ήθελε να τους φέρει στα μέτρα του και ότι τους παρέλειψε σκόπιμα...

      Διαγραφή
  8. ναι προφανώς δεν είναι ακροδεξιοί οι μπλακμεταλλάδες, ούτε έχει νόημα να δουμε τι μουσική ακουνε για να πουμε «φταίει η μουσική» έτσι απλά. Όπως δεν έχει νόημα να δουμε τι ομάδα είναι, τι τρώνε και τι πίνουν. Εγώ το βλέπω από άλλη σκοπιά : τετοιου είδους λαιφσταιλ, τετοια μπουμπουκια θα βγαζει. Όχι πάντα, όχι όλοι, απλά δεν νομιζω να μπορεί να προσφερει και τίποτε θετικο.
    Για διευκρινήσεις δες και το σχετικό διάλογό με με τους Simourden και Goa στα σχόλια εδώ:
    http://ardin-rixi.gr/archives/9245

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στα αρχίδια μας τι νομίζεις... Ο ναζισμός ανέκαθεν προσπαθούσε να εισχωρήσει σε διάφορα μουσικά και καλλιτεχνικά ρεύματα για να γίνεται πιο αρεστός. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτό ήταν ευθύνη των συγκεκριμένων μουσικών ιδιωμάτων αλλά της παρασιτικής τάσης της εθνικοσοσιαλιστικής ιδεολογίας.
    Γι'αυτό πούλα τις παπαριές σου περί συσχέτισης μπλακ μέταλ και ναζισμού αλλού, όσα παραδείγματα μπαντών και να μου φέρεις που φλερτάρουν με αυτή την ιδέα εγώ μπορώ να σου φέρω άλλα τόσα που δεν έχουν καμία σχέση και μάλιστα κάποια από αυτά την καυτηριάζουν κιόλας... Απλά απο ότι κατάλαβα βλέποντας λιγάκι το μπλογκ και διαβάζοντας το άρθρο σου, είσαι ένα θρησκευόμενο πρόβατο άνω των 45 που κουβαλάει κάποια απωθημένα, λόγω της πλύσης εγκεφάλου που έχει δεχθεί από την θρησκεία του τόσα χρόνια με οτιδήποτε αντιθρησκευτικό και βρήκες την ευκαιρία μετά την άνοδο της χρυσής αυγής (καιάδας τραγουδιστής των naer mataron, για να καταλαβαίνουν όλοι) να συσχετίσεις το μουσικό είδος που μισείς με την άλλη σου απέχθεια.

    Αλλού η λάσπη σου... Αν δεν μπορείς να κατανοήσεις το μπλακ μέταλ μείνε μακρυά του και μην το πιάνεις στο στόμα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ελεύθερη θέληση την αποδοχή της γονεϊκής μεταφυσικής κοσμοθεώρησης. Δεν είναι όλοι οι γονείς στον πλανήτη ελληνορθόδοξοι. Στατιστικά συχνότερα η υπαγωγή στην γονεϊκή γνώμη εμφανίζεται ως 1. υποσυνείδητη προσπάθεια αποδοχής και ένταξης, 2. επιλογή του διδαγμένου και γνωστού. Να αποδεχθείς την καταληκτικότητα του θανάτου αν θες να λέγεσαι σοφός. Να μη θεωρείς ότι οι νεκροί σκέφτονται με λιωμένο εγκεφάλο στον παράδεισο διότι σκέφτονται με την ψυχή τους· την οποία δεν ορίζεις αλλά έχεις την αυτάρεσκη απαίτηση να σε διατηρεί αθάνατο. Η ψυχή είτε αποτελεί το όργανο νόησης, είτε το όργανο συναισθήματος είτε και τα δύο. Υπάρχει το ιδεατό κοινό υπερώνυμο του κέντρου νόησης και των συναισθημάτων, είτε αυτό είναι βιολογικό (εγκέφαλος) είτε αντιφυσικό (ψυχή). Το μεγαλύτερο σφάλμα του Καρτέσιου δεν ήταν ότι μετέθεσε το κέντρο νόησης και συναισθήματος από τον εγκέφαλο στην ψυχή απορρίπτοντας την νευροεπιστήμη (δεν υπήρχε τότε μα δεν κατηγορείται ο Καρτέσιος μα η θέση του) αλλά ότι: 1. δεν κατανόησε το κοινό υπερώνυμο του οργάνου νόησης και συναισθήματος, 2 δεν ανέλυσε τα πληροφοριακά συστατικά και τους τρόπους πληροφοριακής αλληλεπίδρασής που αυτό επιτρέπει, βάσει της θεωρίας πληροφορίας (δεν υπήρχε τότε θεωρία πληροφορίας). βλέπε: θεωρία πληροφορίας, νευροεπιστήμη, τεχνητά νευρικά δίκτυα Το συναίσθημα είναι η μετατροπή της πληροφορίας σε φυσική σωματική επίπτωση (μετρήσιμη, πχ ορμόνες του άγχους, ταχυπαλμία, δάκρυ, μεταβολή των αγγείων συστολή / διαστολή κτλ) Το συναίσθημα είναι η σωματική απόκριση επί της πληροφορίας. Το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου αλληλεπιδρά με όλα τα τμήματα του εγκεφάλου καθώς δημιουργεί το συναίσθημα. βλέπε: μεταιχμιακό σύστημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Την εποχή των πρωτογόνων δεν γινόταν συγκεκριμένα θαύματα αναγνωρισμένα από τους χριστιανούς. Την προχριστιανική εποχή του δωδεκαθεϊσμού πάλι οι χριστιανοί δεν αναγνωρίζουν συγκεκριμένα θαύματα. Τα θαύματα προέκυψαν όταν κάποιοι εβραίοι στην θρησκεία, απομακρύνθηκαν από το πρωταρχικό τους δόγμα και έγιναν αιρετικοί εβραίοι στην θρησκεία, δηλαδή χριστιανοί. Αίρεση είναι η απόσχιση λόγω διαφοροποίησης από προγενέστερο δόγμα. Ο δήθεν αληθινός Αβρααμικός θεός μπρίκια κόλλαγε τόσο καιρό; Άρα για να είναι κανείς χριστιανός, πρέπει απαραιτήτως να είναι ανόητος και να μην έχει κοινή λογική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι θεϊστές θεωρούν ότι η τυχαιότητα και η μαγεία είναι αυτοτιθασεύσιμες ώστε να ωθούν στην προσωποκρατία / τον προσωποκεντρισμό. Δεν αρκεί να πούμε ότι αυτό συμβαίνει εξ' αιτίας της προσυμπαντικής προσωπικότητας θεός· διότι κι αυτός ορίζεται βάσει μαγείας και τυχαιότητας. μελέτησε: τυχαιότητα, randomness, pseudorandomness Αν όντας θεϊστές ισχυριστούμε «ο θεός δεν ορίζεται, έχω δίκιο ως θεϊστής» τότε οποιοσδήποτε άλλος μπορεί να ισχυριστεί ότι οτιδήποτε αρέσει και δίνει την μόνη θεμελιώδη αξία στην ιδιότητα του να είναι κανείς πρόσωπο (προσωποσύνη, personhood, επικράτηση της προσωποκρατίας στα πάντα), τότε ισχύει χωρίς απόδειξη. Υπεροχή του ηδονισμού (του αρεστού) από το αναλυτικά εξηγήσιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. θεϊσμός = κοσμολογική προσωποκρατία = η θεώρηση ότι η personhood/κατάσταση και ιδιότητα του προσώπου/προσωποσύνη/υπερώνυμο της personality, προσωπικότητας είναι αυταίτια, κοσμογόνος, προσυμπαντική, αέναος παραβάτης της φυσική και παναιτία (αιτία των πάντων) Ο θεός είναι απαραιτήτως πρόσωπο και όχι θεϊκό πεδίο σαν το τάο ειδάλλως καταστρέφουμε την ονομασία του ουσιαστικού, Η ονοματολογική/the onomastic [onomastics] αλλοίωση, και ακυρώνει την ύπαρξη της σημασίας/σημασιολογίας/semantics. θεός = αέναα προϋπάρχον αυταίτιο (self-causal) προκοσμικό κοσμογόνο πρόσωπο (φορέας προσωποσύνης) H διαδικασία της νόησης αποτελεί θεμέλιο στοιχείο και προαπαιτούμενο της προσωποσύνης/personhood. Ενίοτε και η ενσυναίσθηση/empathy υπάγεται στα criteria of personhood (αγγλικά λόγω της υποστατότητας των κειμένων)/κριτήρια-προαπαιτούμενα της προσωποσύνης. Τα πρόσωπα έχουν μνήμες. Έκαστη μνήμη δομείται από πολλά shannons (μονάδα πληροφορίας). Η διαδικασία της προσωποσύνης δεν είναι θεμελιώδης διότι αποτελείται από δομοστοιχεία. Τα persons/άτομα/πρόσωπα/οι προσωποσυνάτοι/οι φορείς προσωποσύνης δεν είναι θεμελιωδέστερα από τις μνήμες τους. Άρα τα πρόσωπα δεν είναι θεμελιώδη. Άρα ο θεός δεν είναι θεμελιώδης, άρα ούτε είναι θεός, άρα απαραιτήτως δεν υπάρχει. μελέτησε: metalogic (μεταλογική)/mereology (μερολογία)/θεωρία πληροφορίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι ανθρωποκεντικοί και προσωποκεντικοί λόγοι δεν είναι ουδέτεροι αλλά βαλτοί δηλαδή πόθοι. Στην ουσία εάν αποδέχεσαι το κοσμογόνο πρόσωπο, αποδέχεσαι ότι η έννοια της προσωπικότητας γεννά το σύμπαν και είναι η παναιτία. Απορρίπτεις δηλαδή την metalogic διότι οι προσωπικότητα έχει συστατικά, πχ μνήμες, άρα η ίδια ΔΕΝ είναι θεμελιώδης. Οι μνήμες αναπτύσσονται σταδιακά σε περιβάλλον. Η τοπολογία και οι προτοπολογικοί χώροι είναι αυταίτιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η απάντηση είναι μπροστά στα μάτια μας. Τόσοι μετανάστες με άλλους θεούς. Οι άνθρωποι είναι πρόσωπα και θεωρούν ότι τα πάντα γίνονται και ελέγχονται από πρόσωπο ή πρόσωπα διότι είναι οι ίδιοι και αυτό ποθούν και καταλαβαίνουν. Οι σιντοϊστές είναι έμμεσοι προσωποκράτες διότι έχουν πολλούς και μη απαραιτήτως κοσμογόνους θεούς. Και οι σχολές αθεϊστικού βουδισμού πάλι προσωποκρατικές είναι, διότι χωρίς καμία απόδειξη ισχυρίζονται ότι η θρησκεία τους βελτιώνει την ζωή μας με μαγικό και όχι ψυχολογικό τρόπο. Ψυχολογικά όντως υπάρχουν τεχνικές χαλάρωσης, όμως οι βουδιστές κάνουν αναφορά στο υπερβατικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 1. Τα πάντα υπηρετούν σκοπό προσώπου ή προσώπων και ελέγχονται από αυτά. Αυτό δεν αποδεικνύεται με παρατηρησιακή καταγραφή, ούτε με μεθοδική μαθηματική απόδειξη (όχι απλώς κολλάζ τύπων). 2. Ο στοχαστής ηλικιακά είναι νεότερος των 4 ετών και δεν έχει αναπτύξει νοοθεωρία (theory of mind). Οι πάντες και τα πάντα έχουν κοινό σκοπό, γνώση και πρόθεση με το εγώ. Οτιδήποτε υπηρετεί το εγώ (πχ αθανασία ως ψυχή μα χωρίς εγκεφάλο στο παράλληλο σύμπαν του παραδείσου) αποτελεί αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Η κοσμολογική προσωποκρατία αποτελεί προσωποκεντρικό σφάλμα προσώπων. Δεν προκύπτει μεθοδική προσωποκρατική κοσμογονία. Βλέπε: Before the Big Bang 4 YouTube, και όλα τα άλλα επεισόδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 1. η θεϊκή απόδειξη του Kurt Gödel δεν θεωρείται καν απόδειξη από την μαθηματική κοινότητα, 2. απέδειξε ότι ισχύει κάτι για ένα σύνολο που βάφτισε θεό· δεν απέδειξε ότι είναι προσυμπαντική κοσμογόνος προσωπικότητα, θα μπορούσε να βαφτίσει το σύνολο Μαρία, 3. ο Kurt Gödel σε πολλές περιόδους της ζωής του έπασχε από κρίσεις σχιζοφρένειας· σαφώς αυτή ήταν μία και μάλιστα η προθανάτια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στα μαθηματικά, σε κάποια προβλήματα προκύπτει απόδειξη μηδενικής πιθανότητας για συγκεκριμένες εκδοχές οι οποίες απορρίπτονται, όπως ο φορέας προσωπικότητας εν κενώ και για την ακρίβεια μέσα στο τίποτα διότι το κενό βρίσκεται στον υποστατό χώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή